2019. szeptember 27., péntek

A bőrápolás csúcsa avagy a koreai 10 lépéses bőrápolás

Napjainkban egyre több figyelmet fordítunk a külsőnkre és annak ápolására. Mindenki keresi az új praktikákat, trükköket és újdonságokat. Nőként ez alól én sem vagyok kivétel :). Mindent összevetve, nem problémás a bőröm, azért a porcelán arctól is messze van. És már kutatok egy ideje, hogy mit lehetne tenni, hogy ezen változtatni tudjak.
Tudni kell rólam, hogy szeretem ,Koreát, és ezért szoktam drámákat és koreai filmeket nézni, és mindig is csodáltam a koreai nők ragyogó bőrét és furdalni kezdett a kíváncsiság, hogy vajon mi a titkuk.
Kicsit jobban beleástam magam a dolgokba és rengeteg oldalon és vlogban a következővel találtam magam szemben: 10 lépéses arcápolási rutin.
Bevallom először meglepődtem a 10 lépésen, de amint utána néztem, hogy miről is van szó, meglepő de teljesen logikus, és nem is sok a 10 lépés.
Nem kerülgetem tovább a dolgok, akkor nézzük meg, hogy mi is ez a 10 lépés, közelebről...

1.lépés: A smink eltávolítása

Az első és egyben legfontosabb lépés, hogy eltávolítsuk a sminket az arcunkról, mert a sminkmaradványok eltömíthetik a pórusainkat. Ez pedig gyulladáshoz és a bőrünk kipirosodásához vezethet. Erre a célra használhatunk sminklemosót vagy micellás vizet. DE NEM MAGÁBAN!
Ne feledjük egy csak az első lépés, hiszen szükség van a másik lépésre, az arcunk és pórusaink megtisztitására, hogy bőrünk fellélegezhessen. 

2. lépés: Tisztítás

Most, hogy eltávolítottuk a sminket, itt az ideje, hogy megtisztítsuk az arcunk. Nálam személy szerint ez 2 fázisú folyamat, főleg amikor sminket viseltem. Először egy tisztító olajat használok. Utána pedig habzó arctisztítóval megmosom az arcom. Ez a két fázisos tisztítás jobban kitisztítja a pórusokat és eltávolítja sminkmaradványokat. Sokkal jobban megtisztul így az arcunk, mintha csak arctisztítót használtunk volna. 

3. lépés: Hámlasztás

Ezt a lépést nem végzem el minden nap, csak heti pár alkalommal. Ez teljesen egyén függő, attól függ, hogy a bőröd mennyire száraz. Én heti 2-3 alkalommal szoktam hámlasztani. A hámlasztásnak többféle módja van. Teheted ezt bőrradírral vagy különböző savakkal, de erre most nem térek ki. Ha érdekel bővebben a téma , tudasd velem komentben és írok róla egy másik bejegyzésben. 
Azonban arra figyeljetek, hogy akinek érzékeny a bőre, óvatosan a bőrradírral, mert a túlzott hámlasztás irritációt okozhat!

4. lépés: Tonizálás

Miután kellőképpen megtisztítottuk az arcunk, jöhet a tonizálás. A tonik segít helyreállítani a bőröd pH-ját, eltávolitja az olajat (zsírt) a bőrünkről és összébb húzza a pórusokat. Én főként azért használom, hogy eltávolítsam vele a faggyúréteget az arcomról. A mai tonikok többsége, már egyben hidratálja is a bőrt.

5. lépés: Kezelés

Ezt a lépést fontosnak tartom, mivel mindenkinek más a bőre, ezért figyeljünk oda, hogy megfelelően kezeljük azt. Nagyon fontos, hogy a különböző bőrproblémákat, helyesen kezeljük. Itt azért nem térek ki megint a részletekre, mert mindenkinek megvan a saját kis rutinja egy adott problémára, gondolok itt olyanra, mint a rosacea, ekcéma stb. 

6. - 8. lépés: Intenzív hidratálás


Ez a három lépést azért vettem egy kalap alá, mert a mély hidratálásnak különböző módjai vannak. Kezdve a hidratáló eszenciáktól, a szérumokon keresztül, egészem az ampullákig, mindegyiknek az a célja, hogy intenzíven hidratálja a bőrünk. Persze, ezzel nem azt mondom, hogy ne használd mindet, csak bátran. Bevallom én is szoktam. A három dolog között a konzisztenciában van különbség, a szérum középen helyezkedik el, míg az ampulla a legkoncentráltabb. 

9. lépés: Fátyolmaszk 

Ezt a lépést sem szoktam naponta megtenni. 1-2 alkalommal hetente, attól függően, hogy milyen típusú bőröd van. A maszk előnye, hogy egy plusz hidratáló réteget biztosít a bőrödnek, így a bőröd még puhább és hidratáltabb lesz. Az a 15-20 perc arra is kitűnő alkalom, hogy lazíts kicsit. Tévézz közben, zenét hallgass vagy csak lustálkodj kicsit. Mert megérdemled :) 

10. lépés: Hidratáló krém 


És elérkeztünk az utolsó lépéshez, ami nem más, mint az éjszakai hidratáló krém, természetesen az esti arctisztításnál. Nappalra utolsó lépésként én a fényvédő krémet szoktam használni. Ez is az egyik titka annak, hogy a koreai nőknek olyan szép a bőrük és hogy lassabban öregszenek.  Nagy figyelmet fordítanak arra, hogy védjék a bőrüket az UV sugaraktól. 



Remélem tetszett a cikk. Mint láttátok nem tértem ki különböző termékekre, ezt azért van, mert mindenki bőrtípusa más és a kozmetikum paletta is széles. De ha szeretnétek, ilyen bejegyzés is születhet. Irjátok meg kommentben, ha érdekel, én mit használok és mik a legkedveltebb márkák. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.